

Adobe Animate CC - licencja edukacyjna - język angielski
Program pozwala projektować animacje interaktywne przy użyciu zaawansowanych narzędzi do rysowania oraz publikować je na wielu platformach — takich jak Flash/Adobe AIR, HTML5 Canvas, WebGL czy nawet platformy niestandardowe. Dzięki temu mogą z nich korzystać odbiorcy z praktycznie dowolnym komputerem lub urządzeniem mobilnym.
Dzięki nowym wektorowym pędzlom kompozycji można modyfikować ścieżki pociągnięć po ich narysowaniu. Grafika jest skalowana do dowolnej rozdzielczości ze stałą jakością. Można też tworzyć własne pędzle oraz importować pędzle przygotowane w aplikacji Adobe Capture CC.
Aby utworzyć animację zmiany pociągnięcia, można dodać animację kształtu do pociągnięcia o zmiennej szerokości.
Na prośbę użytkowników powraca do programu zaktualizowany Edytor ruchu. Zapewnia on teraz szczegółową kontrolę nad właściwościami animacji ruchu, dotyczącymi na przykład efektów kolorystycznych i przekształceń.
Animacje można publikować w formacie WebGL, aby działały w nowoczesnych przeglądarkach bez wymagania wtyczki Flash Player. Pozwala to również korzystać z przyspieszania sprzętowego.
Program Animate eliminuje potrzebę stosowania czasochłonnych obejść — pozwala szkicować bezpośrednio na innych warstwach.
Zamiast tracić czas na wyszukiwanie, poświęć go na projektowanie, korzystając z ponad 75 milionów wysokiej jakości obrazów, grafik, filmów, zasobów 3D i naszych kolekcji Premium w aplikacjach. Korzystając z szablonów stron internetowych, wydruków, aplikacji na urządzenia przenośne i innych materiałów, możesz przejść bezpośrednio do tworzenia.
Funkcja automatycznej synchronizacji z ustami ułatwia umieszczanie odpowiednich kształtów ust na osi czasu w oparciu o wybraną warstwę dźwięku. Można w tym celu użyć gotowej listy położeń ust, które rysuje się przy użyciu symbolu graficznego, i nadać im etykiety odpowiadające fonemom. Po zastosowaniu automatycznej synchronizacji z ustami do symbolu graficznego program automatycznie analizuje wybraną warstwę dźwięku i tworzy klatki kluczowe w miejscach odpowiadających fonemom. Dostępne są także dalsze dopasowania oparte na normalnych obiegach pracy i próbniku klatek.
Twórcy gier 2D, materiałów edukacyjnych i stron internetowych mogą wykorzystać swoje umiejętności w zakresie pracy z grafiką 2D w programie Animate, aby eksportować animacje rzeczywistości wirtualnej — panoramy i 360 stopni. Te animacje rzeczywistości wirtualnej można umieścić w kanale Facebook, programie pakietu Microsoft Office lub dowolnej witrynie.
Uchwyty wypaczania wyświetlane na obiektach umożliwiają zmienianie kształtu (zniekształcanie) określonych fragmentów obiektów bez wpływu na inne. Można zaznaczyć wiele obiektów przy użyciu narzędzi do zaznaczania, a następnie przy użyciu narzędzia Wypaczanie zasobów dodać do nich uchwyty wypaczania. Wszystkie zaznaczone obiekty są grupowane podczas tworzenia pierwszego uchwytu wypaczania. Narzędzie Wypaczanie zasobów umożliwia tworzenie animacji klatka po klatce oraz animacji z klatkami pośrednimi dla złożonych kształtów i obrazów bitmapowych.
Teraz twórcy animacji mogą łatwiej rozpocząć pracę z programem Animate. Można wybrać dowolny profil konwersji animacji, a program Animate udostępnia formaty predefiniowane. Wystarczy wybrać profil konwersji spośród zakładek u góry ekranu, na przykład Animacja postaci, Sieci społecznościowe, Gra, Edukacja, Reklamy, Strony internetowe i Zaawansowane. Po wybraniu ustawień predefiniowanych dla poszczególnych profili konwersji można kliknąć przycisk Utwórz, aby rozpocząć tworzenie animacji. W lewym okienku są widoczne ostatnio używane zasoby. U dołu ekranu początkowego są dostępne zasoby przykładowe.
Twórcy animacji mogą teraz pracować nad materiałami w formacie wektorowym, a eksportować je w formatach wektorowych i rastrowych na platformy HTML5.
Teraz można łatwo przełączać pozy w animacjach, porządkując zasoby przy użyciu systemu warstw macierzystych i potomnych. Kiedy obiekt na warstwie macierzystej porusza się, warstwa potomna porusza się wraz z nim. Do warstw można dodawać tinty i filtry, stosować wtapianie w celu ukrywania i pokazywania obiektów, wprowadzać efekt głębi pola i stosować inne modyfikacje. Wszystkie te zmiany można wprowadzać, nie modyfikując obiektów na stole montażowym.
Wymagania systemowe można sprawdzić na stronie Adobe.