Podobnie jak przemijające piękno Sakury (po japońsku kwiat wiśni), dźwięk instrumentów wtyczkowych rozkwita i gaśnie. Przedstawiamy syntezator Sakura, instrument bazujący na modelowaniu własności strun.
Podobnie jak przemijające piękno Sakury (po japońsku kwiat wiśni), dźwięk instrumentów wtyczkowych rozkwita i gaśnie. Przedstawiamy syntezator Sakura, instrument bazujący na modelowaniu własności strun.
Sakura potrafi odtworzyć dźwięk delikatnie szarpniętej pojedynczej struny, skrzypiec granych smyczkiem, a także donośny rezonans fortepianu. Co najważniejsze, dociekliwi muzycy mogą przejąć kontrolę nad każdym aspektem emulacji i tworzyć wspaniałe nowe instrumenty. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak mogłaby brzmieć 30-stopowa gitara? Albo pianino grane smyczkiem? Teraz może sprawdzić to sam, Sakura otwiera przed Tobą świat modelowania instrumentów strunowych, więc pobierz wersję demo Sakura i przetestuj ją. Sakurazensen (jap. wiśniowy front, patrz. pojęcia poniżej) nadchodzi, nie pozwól by to doświadczenie Cię ominęło.
Wirtualne modelowanie Sakura to pięcio-stopniowy proces Hanami:
Contact – najpierw generowany jest impuls, mechaniczny kontakt ze struną, który następnie jest kształtowany by symulować szarpnięcie, podciąganie, uderzenie za pomocą młoteczka czy palców
Vibration – model podwójnych strun daje użytkownikowi kontrolę nad całą masą parametrów, takich jak tłumienie, napięcie, umiejscowienie oraz własności strun.
String interaction – dźwięk obu strun jest następnie łączony, umiejscawiany w panoramie oraz poddawany działaniu obwiedni by symulować interakcje pomiędzy nimi.
Resonance – wibracje strun są następnie przetwarzane przez 8-zakresowy symulator pudła rezonansowego, pozwalający określić wielkość, kształt oraz materiał, z jakiego wykonany ma być instrument.
Acoustics – wirtualna przestrzeń akustyczna jest kreowana przy udziale chorusa, delaya oraz efektów pogłosowych.
Drumaxx to moduł perkusyjny do gry na padach i nie tylko, oferujący ponad 16 fizycznych modeli instrumentów perkusyjnych, które mogą być skierowane na osobne wyjścia w celu dalszej obróbki za pomocą efektów.