Image Line- Harmor (FL Studio/VST) (wersja elektroniczna)
Przedstawiamy potężny addytywny / subtraktywny syntezator, syntezator obrazowy a także narzędzie resyntezy dźwięku, Harmor.
Przedstawiamy potężny addytywny / subtraktywny syntezator, syntezator obrazowy a także narzędzie resyntezy dźwięku, Harmor.
Addytywny / subtraktywny
Podobnie jak jego mniejszy brat Harmless, Harmor jest napędzany potężnym silnikiem syntezy addytywnej. Jego moduły zapewne będą wyglądać znajomo dla entuzjastów syntezy subtraktywnej: oscylatory, filtry i phasery, to wszystko można znaleźć na pokładzie Harmor, ale – jako że są one realizowane w oparciu o syntezę addytywną – dają więcej swobody i możliwości. Nie tylko możesz wybrać rodzaj filtru, ale możesz go narysować!
Chciałeś więcej, zatem dodaliśmy wielopunktowy edytor obwiedni znany z Sytrusa, aplikując go do ponad 40 parametrów, w dwóch odrębnych warstwach. Za pośrednictwem tych samych obwiedni/mapingu, randomizuj wartości dowolnego parametru, steruj nim poprzez wartości nutowe czy siłę uderzenia, a nawet przestrajaj osobno każdy z głosów unisono. Procesory mogą być zamieniane miejscami na wzór konstrukcji semi-modularnych. Jeśli potrzebujesz umieścić jeden z modułów filtrów w łańcuchu za modułem blur, nie ma problemu!
Synteza obrazowa
Synteza addytywna zwykle wymaga przetwarzania dużej liczby harmonicznych (do 500 na głos), dlatego jest trudna do okiełznania. Nikt chyba nie potrafiłby (i pewnie nie chciałby) edytować 500 obwiedni, ale edytować obrazy 2D – potrafi każdy z łatwością. Zyskaj dostęp do warstw dla wzmocnienia oraz stroju, a następnie edytuj ich obraz w dowolnym programie graficznym. Importuj bitmapy - nawet jeśli nie były stworzone do przekształcenia w dźwięk – wciąż mogą brzmieć interesująco.
Resynteza dźwięku
Jako syntezator addytywny, Harmor można wykorzystać do resyntezy plików dźwięków. W przeciwieństwie do wielu innych syntezatorów addytywnych, które pozwalają uzyskać dźwięki jedynie mgliście przypominające oryginalne, Harmor zapewnia wierną reprodukcję. Oczywiście parametry resyntezy można podrasować, z uwzględnieniem algorytmów rozciągania w czasie, pitch-shiftingu lub mniej konwencjonalnych metod manipulacji harmonicznymi. Co więcej, rezultaty analizy mogą być ponownie zamienione na obraz w celu dalszej edycji.
Efektywność!
Synteza addytywna jest generalnie bardzo wymagająca jeśli chodzi o moc obliczeniową CPU, ale nie silnik Harmor. Jego zapotrzebowanie na moc jest w zasadzie zbliżone do zapotrzebowania syntezatorów subraktywnych. Głosy mogą składać się z setek harmonicznych bez przeciążenia CPU.
Wielowątkowe przetwarzanie umożliwia efektywne wykorzystanie procesorów wielordzeniowych.
Piksele!
Resynteza lub synteza obrazów, Harmor potrafi i to, i to. Zaimportuj fragment nagrania dźwiękowego, rozciągnij go i zmień wysokość dźwięku (zachowując strukturę transjentową i formantową). Przekonwertuj dźwięk na obraz i edytuj każdą harmoniczną osobno!
Dwie części
Dwie niezależne części (lub “warstwy”) umożliwiają uzyskanie jeszcze bardziej złożonych dźwięków. Części mogą być importowane z innych presetów.
SFX
W sekcji efektów znajdziesz typowe efekty: distortion, chorus, delay i reverb, jak również wszechstronny Soundgoodizer bazujący na silniku Maximusa. Podobnie jak w przypadku innych procesorów, kolejność efektów można zmieniać. Każda warstwa ma odrębne ustawienia ilości efektów.
Wygląda pięknie
Jeśli czegoś nie rozumiesz, zwizualizuj to – to najlepszy sposób na naukę. Obserwuj, jak każda harmoniczna ulega przekształceniom na spektrogramie, bo obraz jest wart więcej niż tysiąc słów.
Wymagania systemowe
- Windows XP (SP2), Vista, Win7, Win8, Win8.1, Win10 - (32 & 64 Bit)
- procesor 2Ghz AMD lub Intel Pentium 3 z pełną obsługą SSE1
- 512Mb RAM.
- 30Mb wolnej przestrzeni dyskowej
- kata dźwiękowa ze sterownikami DirectSound lub ASIO
- program hostujący wtyczki VST2